Medior designer

Strategie en concept doorvertalen naar diverse visuele middelen waaronder social content: Content kalenders opmaken, advertenties, websitedesign, logo’s, presentaties etc.

We zoeken een designer die het leuk vindt om samen mooie dingen te maken. Ga je “aan” op een blije (eind)klant, resultaat uit campagnes halen en met veel plezier samenwerken met strategen, creative director, designers, copywriters, content specialisten en freelancers op elk gebied, dan moet je vooral verder lezen.

Werkzaamheden

Bij Lemonheads heb je een allround designweek. De ene keer design je mee op een online campagne, bedenk en maak je content en weet je het ook nog te animeren in Adobe After effects of Canva. Te lastige animatie? Dan begeleid je een freelance motion designer. De andere keer help je mee om een concept voor een website vorm te geven voor mobile en desktop in Adobe XD. Je weet dan de wire-frames een stap verder te brengen met een tof UI design. Maar je weet ook je weg te vinden in de offline wereld: outdoor advertising, een strakke brochurelijn of vette verpakking vind je ook leuk om beet te pakken. All-round dus. Zie je op sommige vlakken nog een uitdaging? Leuk! Leren we het je.

  • Social content opmaken: beeldwerk van de content kalenders (uitzoeken beeld, past beeld bij de boodschap, weten hoe klant in grote lijnen in elkaar zit qua beeld, beeld bewerken, foto’s in grid plaatsen, visial copy). In Canva/Photoshop. 
  • Maken van gifjes en animaties voor socials
  • Opmaken van presentaties in Keynote/Power Point
  • Opmaken van advertenties volgens gedefinieerde specs en deze pixel perfect opleveren (DTP)
  • Basisfotografie is een pré. Kleine klussen, eigen content schieten en evt assisteren tijdens shoots

Taken

  • Branding: Ontwikkelen van een visuele identiteit: meewerken, logo schetsen, typografie, kleur en vorm studies
  • Campagnes: Maken van schetsen in conceptfase, uitwerken campagne concepten, maken van definitieve content
  • Executie: Zelfstandig designs opzetten of uitwerken, drukwerk gereed maken
  • Presenteren bij klanten of partner bureaus

Wat vragen we?

  • Proactieve instelling en de drive om te leren en verder te ontwikkelen onder de hoede van de Creative Director
  • Goede kennis van Adobe Creative Suite en Canva of soortgelijke tool
  •  Vormkracht, typografische kennis, kleurgevoel, een brede kijk op design, kunst en cultuur.
  • Affiniteit met storytelling
  • Je wil graag meedenken over concepten voor visuele identities en activatie campagnes
  • Online en offline ervaring
  •  Verantwoordelijkheid en eigenaarschap voor de projecten waaraan je werkt.
  • Je bent gezond eigenwijs en volhardend zodat je doorgaat tot het 200% goed is
  • Je woont in de buurt van Breda

Wat bieden we?

  • Flexibele uren, in te delen zodat het past bij jouw dag
  • 20, 24, 28, 32 of 36 uur
  • Een marktconform salaris
  • Ruimte voor opleiding of cursus
  • Meer vakantiedagen dan de standaard 25 (is the job done, dan kunnen we overleggen) 
  • Winstuitkering aan het einde van het jaar (percentage afhankelijk van je ervaring en overige wensen)
  • Je krijgt de kans om te werken voor toffe organisaties die niet kunnen wachten om je te ontmoeten. Dit doe je vanuit huis, een tof kantoor in Breda of, eventueel samen met een collega, op locatie bij klanten. Je krijgt hiermee een unieke en leerzame inkijk in verschillende organisaties.
  • Persoonlijke ondersteuning van een ervaren team, waar je veel van kunt leren en die tijd maakt om jou de juiste richting te geven.
  • Een geweldige kans voor persoonlijke groei. We zijn een team, waarbij kwaliteit centraal staat. Fouten mogen gemaakt worden en successen worden gevierd.

Waar staat Lemonheads voor?

Wij helpen bedrijven om online succesvol te zijn. Hierbij ligt de focus op resultaat en de menselijke kant van online marketing. Mensen raken, daar gaat het om. Vindbaar zijn is belangrijk, maar samen gaan we voor een blijvende indruk. We delen onze kennis met de klant en maken daarmee online marketing begrijpelijker. Dit doen we op zowel strategisch als uitvoerend niveau. 

Onze kracht zit in de combinatie van 30 jaar offline en online kennis die we middel- en kanaalvrij inzetten om doelstellingen van onze klanten te behalen. Of dat rechtstreeks is voor een merk, organisatie of partner bureau; we zoeken naar de ultieme samenwerking waar we letterlijk allemaal blij van worden. Om deze reden hebben we voornamelijk langdurige samenwerkingen met onze klanten.

En nu?

Top, je bent er nog! Aangezien je tot hier bent gekomen met lezen, laat wat van je horen! Stuur je CV samen met een motivatiebrief via het sollicitatieformulier. Heb je eerst wat vragen? Schroom niet en stel ze! Dit kan door te mailen naar Mark Reijling via e-mailadres mark@lemonheads.nl of te bellen/WhatsAppen via telefoonnummer 06 149 649 72.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.